Hej hå

Då har jag gått och gjort det.
Jag har överlämnat min själ till djävulen eller något i den stilen. Jag har hört att det ska vara ungefär så i alla fall.
Jag har anmält mig till NaNoWriMo, projektet där tusentals människor över hela världen sätter sig ner i en månad och bara skriver. Målet är en roman på 50 000 ord. Alla som klarar det är vinnare.
Det är främst till för oss som säger "Jag ska skriva en bok en dag" men som aldrig kommer till skott. Precis en sån är jag.

Jag är Millie och är 17 år. Bor i Värmlandsskogarna och har det rätt mysigt.
Har hört talas om NaNo många gånger förut men har alltid lyckats missa November. Även om jag inte hade gjort det hade jag nog inte varit nog mogen för utmaningen. Det är jag nog fortfarande inte, men jag tänker göra ett bra försök!

Jag har även lyckats lura med sig min mamma och min vän Mulin på spektaklet, och Mulin ska skriva med mig i den här bloggen om våra svårigheter och framgångar och allt annat spännande som kan dyka upp. Det kommer bli roligt.
Hoppas jag. Skolan får inte lida. Skolan FÅR INTE LIDA.
Det är ändå snyggt att gå runt med svarta ringar under ögonen i Älvkullens skabbiga korridorer.

Inte många dagar kvar innan det börjar!

- Millie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0