Det var en gång

När NaNoWriMo närmar sig så sakteliga så kör jag och Mu lite skrivterapi på MSN. Opening lines är lite roligt att leka med, så det var dagens underhållning. Det går ut på att helt enkelt skriva den första raden/raderna till en bok eller liknande som inte finns (än!).
Mulin får dela med sig av sina om hon vill, hon gjorde några fett bra som det vore synd om de gick förlorade!

- Hon hade förmodligen njutit mer av föreställningen om hon hade haft ögon att se med.

Sen försökte vi köra lite mer på teman och då fick jag uppdraget att skriva början till boken om vår kära lärare Bosse. Jag tyckte den blev rätt fin.

- Bo Elofsson undrade om någon i de högre positionerna tycke uppriktigt illa om honom. Ända sedan naturesteterna gjort sitt intåg på Älvkullegymnasiet hade han fått ta varenda klass.

Och även en om en kufisk kille på vår skola med kodnamnet Käften.

- Hon bara pratade och pratade. Om jag slog på den mest likgiltiga min jag kunde åstadkomma kanske hon inte skulle märka att jag inte alls lyssnade på henne, eftersom jag fann middagen som väntade på mig därhemma betydligt mer intressant att tänka på.


Det var allt för mig för ikväll. Nu drar jag till Stockholm ett par dagar, sen är jag förhoppningsvis laddad för att börja skriva på riktigt!

- Millie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0